Ще обясня накратко как си правя протектори за бързомерците.
Моля да имате предвид следните неща:
- Правя протекторите за себеси.
- Не ангажирамникого с “технологията”, публикувам я като насока
- Не съм много прецизен с мерките, понякога не е и нужно.
- До колкото знам технологията си е моя, ако сте я гледали някъде другаде … аз не съм
- Прочетете цялата инструкция, преди да започнете. Има “чалъми”, които съм описал накрая.
6. ИЗПОЛВАЙТЕ ПРЕДПАЗНИ ОЧИЛА, ИМАТЕ САМО ДВЕ ОЧИ И ПОСЛЕ - НА СЛЯПО!!!
Изходни материали:
Ползвам 3 мм плексиглас (наричам го плексиглас, може да е всякакъв материал, нямам представа точно какво е) (ще използвам плексиглас и поликарбонат взаимозаменяемо, не разбирам чак толкова)
Използвам дремел. Ако има стойка - още по-лесно.
Използвам 1.5 или 2 мм свредло за метал.
Използвам гума, на която по принцип се лепишкурка за полиране, но без шкурката.
-
Размери
Използвам най-често капачки за бързомерци. Вътре имат хубав ръб, на който може да се захване протектора и да не изпада напред. Слагаме капачката и изчертаваме грубата форма. Не съм правил протектори, различни от кръгли, но технологията може да е подобна, стига да имат такава капачка. После самата капачка може да се свали и да остане само пръстена, заедно с протектора. -
Първоначално пробиване
Използвайки дремела, пробиваме максимално на гъсто дупки по външния периметър на очертаното. Получава се нещо подобно:
Като пощенска макра. Внимавайте да е по външния периметър, за да не се окаже протектора по-малък от отвора, в който трябва да пасне. -
Отделяне
Използвайки същото свредло като фрезенк, свързваме пробитите дупки. Понеже не е фрезенк, трябва много да се внимава да не се счупи свредлото. Предполагам с фрезенк е по-лесно, но пластмасата е мека и… и така става.
-
Напасване и полиране
Вече имаме грубата форма. От тук - нататък стъпките са две.
Първо полираме периметъра с гумата.
Първоначално грубо, колкото да махнем мустаците.
После следва напасването. Слагаме протектора в пръстена и започваме внимателно да отнемаме където е по-широк. Работи се “на око”, за това се отнема по малко. Гумата е подходяща, защото полира протектора. -
Финал
След като напаснем протектора, трябва да стои така в пръстена:
Махаме фолиото от двете страни и се получава готовия протектор
Лесно се сменя, ако се надраска.
Допълнителни бележки.
- Много е важно да пробивате извън очертаното, за да докарате добре размерите на протектора. Пръстенът скрива част от грешките, както виждате и от снимките, но няма да изглежда толкова добре.
- При работа с поликарбоната, особено при по-високи скорости, се получава “отлагане” на стопена пластмаса по свредлото
Премахвам е с остри клещи за електроника доста лесно. Твърда е, но е трошлива. Внимавайте да не счупите свредлото.
-
Не махайте протектора до края на операцията, рискувате да надраскате материала.
-
Цялата работа отнема 10-15 минути
-
Тази капачка на този бързомерец е правена за killflash, който е по-дебел от протектора и, както виждате на снимката, той малко “хлопа”. Не е проблем и някой ден ще сменя капачката. или ще я уплътня. Няма как да се изметне толкова, че да непази стъклото под него.
За жалби, молби, оплаквания и съвети - тук. Приемам акъли за оптимизация на процеса.
НЕ НОСЯ ОТГОВОРНОСТ, АКО ПРЕЦАКАТЕ НЕЩО ИЛИ ВИ СЕ СЧУПИ БЪРЗОМЕРЕЦА (ОПТИКАТА)!!!