PolarStar: Kythera

Преди шест години PolarStar пуснаха видео със загадъчния Project X - изцяло пневматичен drop-in НРА енджин без никаква електроника, монтиран във версия 2 гиърбокс. Към онзи момент подобно достъпно на пазара решение нямаше (Mancraft изкараха техния PDiK през 2015-а). По ред причини, обаче, PolarStar изоставиха Project X за доста дълго време и едва преди 9 месеца малко изненадващо обявиха

Kythera - механичен drop-in НРА енджин за монтаж в AEG гиърбокс шел, стрелящ от камера с фиксиран обем в closed bolt режим и само с единичен (засега) режим на стрелба:

КОЕ Е ОТЛИЧИТЕЛНОТО В KYTHERA?

Характерен и уникален белег на Kythera като НРА drop-in енджин e спусъкът, чието устройство възпроизвежда механизма на действие и усещането от натискането на спусъка на бойните М4/AR-15 карабини. Спусъчният лост на Kythera захваща и отпуска стволовият вентил на енджина по същия начин, по който спусъчният лост на бойната M4/AR-15 захваща и отпуска ударника:

Спусъкът има отчетлив клик и ресет точно като при бойната платформа. Нужната сила за натиск може да бъде фино настроена, както и дължината на хода на спусъка. Така имате доста добър контрол върху усещането от спусъка, за да го регулирате както ви харесва. Настройката се прави чрез 1.27 мм шестостенен ключ, с който се променя позицията на три стопорни винтчета за зацепването на спусъчния и отблокиращия лостове и за обиране на хода на спусъка. Силата на натиск се променя чрез малки шайби, с които се шимва пружината на спусъка - без шайби пружината е по-разгъната и спусъкът изисква по-малко сила за натиск. Колкото повече шайби слагате, толкова повече пружината се компресира и ще ви е нужна повече сила за натиск. Енджинът идва с предварително инсталирани 4 шайби и още 3 допълнителни в пликче.

Друго отличително за Kythera е приключването на стрелковия цикъл при натискане на спусъка, без значение кога ще го отпуснете. Това означава, че енджинът работи в истински closed bolt режим: имаме 1) повторно изпълване на вътрешната камера с нужния за следващия изстрел въздух под налягане и 2) движение на нозъла за зареждане на топчето в камерата, които се случват автоматично и по абсолютно еднакъв начин всеки път. При нужда скоростта и плавността на движение на нозъла могат да бъдат регулирани чрез проста подмяна на едно стопорно винтче с различен като широчина отвор в средата му. В стоков вид този режим на автоматична подготовка за стрелба позволява бързи последващи изстрели, като вече има случай с документирани 6 изстрела за 0.34 секунди.

Дизайнът на Kythera използва 100% от подавания въздух под налягане за изстрелване на топчето, като движението на стволовия вентил е изцяло механично и се случва по еднакъв начин, без значение от входното налягане и работата със спусъка.

В редките случаи, в които стволовият вентил не успее да се зареди докрай (например, при работа с по-ниско от минимално допустимото работно входно налягане или статично триене заради липса на смазка или сгъстяване на смазката в студено време) чрез издърпване на стоманеното въженце може да го заредите ръчно. Самото въженце може да бъде прекарано през ръкохватката или закачено към затворната дръжка. Ако решите да ползвате енджина основно в ниския сегмент на входно налягане (~ 60 PSI) е желателно да смените пружината на стволовия вентил с по-мека, която е включена в комплекта, заедно с допълнителните шайбички и резервни стопорни винтчета. Тази пружина е същата, която се ползва и от Fusion и F2 енджините.

ИНСТАЛАЦИЯТА

Като drop-in кит Kythera се инсталира лесно в шелове с размери, съответстващи на Tokio Marui стандарта. Шелове с усилени области ще изискват доста работа с дремела, за да се отстранят всички пречки пред свободното движение на спусъка.

Често съобщавани проблеми към момента:

  • Наличието на луфт между улея в предната част на енджина и страничните пинове за главата на цилиндъра. Заради луфта енджинът се движи напред-назад в шела при изстрел. Този луфт се отстранява лесно:

    • с 2 мм О-пръстен около задната част на енджина, ако той трябва да е по-напред в шела:

    • с 0.5 мм шим пред енджина, ако той трябва да е по-назад в шела:

    • шимване на самите пинове с тънко фолио от кенче, което се увива като пръстен около тях.

      В случая следва да се внимава за спазване на точното отстояние на нозъла от устните на хопъп гумата, за да няма проблеми с подаването на топчета, тяхното чупене, загуба на компресия, както и подгъване или накъсване на устните на гумата.

  • Невъзможност за завършване на стрелковия цикъл. В общия случай - потребителска грешка. Енджинът изисква да се настроят позициите за контакт на стволовия вентил със спусъчния и отпускащия лостове. Без тази настройка отпускащият лост все още зацепва вентила дори при натиснат докрай спусък. Ако се премахнат всички шимове под пружината за връщане на спусъка, то силата на тази пружина няма да е достатъчна, за да ресетне спусъчния лост.

  • Неоправено подравняване на нозъла спрямо хопъп камерата. Най-често срещаният проблем с НРА енджините като цяло. При липса на почти перфектно подравняване е възможно нозълът да задира в стените на хопъп камерата и репликата да има проблеми със зареждането на топчетата или с консистентността на тяхното изстрелване.

Това е засега. В следващите дни ще пробвам как работи с различни хопъпи, дулни енергии и топчета, та очаквайте продължение на темата с видео от тестовете.

Повече информация за Kythera има в този плейлист: https://www.youtube.com/playlist?list=PLronZ9fuz66a0Xzs9OFIrANlMb6GNUYeI

12 Likes

Еее,дочаках :slight_smile:
Благодаря!

1 Like

Първи тест с хронограф след инсталацията на енджина във VFC шел и тяло на Madbull / SOCOM Gear (OEM by VFC) Noveske N4 Gen III. 1.64 джаула с 0.30-ки ASG Blaster Devil при 110 psi с 313 мм PDI 6.08 и T.N-T TR-hop гума:

https://drive.google.com/file/d/1xji7GP3GCp9DuetVh45onVRtmyFnUbd2/view?usp=sharing

2 Likes

Поздравления за Kythera! Изглежда обещавщо. Как е като ниво на шум срaвнена с P* F2?

1 Like

Има отчетлив механичен звук при захапването и освобождаването на стволовия вентил. Тия дни ще я тествам доколко това се чува на различна дистанция от репликата.

1 Like

Дори шелът на VFC, сложен в ресийвър на VFC, имаше нужда от работа по подравняването. Стопорните винтчета с малко син уплътнител за резба са достатъчно надежден начин за прецизна корекция и трайно фиксиране на (нозъла в) шела спрямо линията на цевта:

3 Likes

Тест на стрелбата с хибридния комплект (цев и гума) на Maple Leaf (посредствена работа…), както и тест на нивото на звуковия отпечатък:

1 Like